Günden güne ilerleyen teknolojiye bazen de kendi yöntemlerimizle ayak uydurmaya çalışıyoruz. Mahallenizde belki de “uzatma kablosuyla” vasıta şarj eden komşunuzu gördüğünüz olmuştur… Bunun sebebi hem şarj maliyetini düşürmek hem de henüz ülkemizde elektrikli araçlar için şarj altyapısının yeterli olmaması.
Elektrikli araçların biricik sorunu şarj istasyonları da değil. Marka farketmeksizin birçok elektrikli vasıta sürücüsü, katalogda yazan menzil ile yoldakinin arasındaki farkın normalin üstünde olmasından şikayetçi. Örneğin vasıta özelliklerinde 500 km olarak görülen menzili, yolda 300 km olarak deneyimlediğini söyleyen çokça sürücünün yorumlarıyla karşılaşmak mümkün.
Elektrikli araçlar, samimi yanmalı motor kullanan araçların aksine hava koşullarından da bir hayli etkileniyor. Hava soğudukça bataryanın da soğuması sebebiyle aracın menzili ciddi anlamda düşüyor. Kaldı ki soğuk havada, belki de yağış sırasında şarjın bitmesi sebebiyle yolda kalmak, şüphesiz ki kimsenin istemeyeceği bir hal olurdu…
Normalde benzin veya dizel motorlu vasıta ile 4 saatte alacağınız bir yolu yaklaşık iki misli sürede almanız işten bile değil. Henüz geliştirilmeye muhtaç düşük menziller sebebiyle en iyi ihtimalle aracınızı bir kere şarj etmeniz gerekecek; bu da gene en iyi ihtimalle yolculuğunuza 2 saat daha ekleyecek… Şarj sırası bekleme ihtimali de cabası…
Elektrikli vasıta sahiplerinin evlerinden uzatma kablosu çekerek araçlarını şarj etmelerinin biricik sebebi maliyeti düşürme istekleri değil. İstanbul’da dahi şarj istasyonlarının yetersizliği ciddi bir problem olarak dikkat çekiyor. İstanbul’un doğusuna doğru gittikçe de bu problem artıyor… Bazen uygulamalar üzerinde şarj istasyonu olarak gördüğünüz yerlere gitseniz dahi o istasyonun “çalışmadığı” söylenebiliyor…
Elektrikli araçlar, tabii ki yalnızca dezavantajlarla varolmuyor. Elektrikli aracı evde şarj ettiğinizde yakıt tüketimi yaklaşık olarak üçte birine iniyor. Ayrıca benzinli araçlara göre oldukça sessiz çalışan elektrikli araçlar, yüksek teknolojiyle donatıldığı için kullanımları da son radde konforlu.
EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025