S&P’nin yaptığı açıklamada, otomotiv sektörünün, ABD’de başkanlık koltuğuna oturan Donald Trump’ın araba ithalatına getirmeyi planladığı tarifelere hazırlık yaptığına dikkat çekildi.
Açıklamada, “ABD’nin Avrupa Birliği (AB) ve Birleşik Krallık’tan ithal ettiği hafif araçlara yüzde 20, Meksika ve Kanada’dan gelen araçlara ise yüzde 25 oranında gümrük vergisi uygulanması durumunda, bu durumun en fena senaryoda etkilenen üreticilerin yekün yıllık FAVÖK’lerinin yüzde 17’sine mal olabileceğini tahmin ediyoruz.” ifadeleri yer aldı.
Ayrıca, özgün ekipman üreticilerinin de tarifelerin artışından olumsuz etkilenmesinin beklendiği ancak hafifletici önlemlerin bu etkinin önemli ölçüde azalmasına yardımcı olabileceği belirtildi.
Açıklamada, bu hafifletici önlemlerin daha yüksek tarifeleri yönetilebilir hale getirebileceği, ancak gümrük tarifelerinin Avrupa’da 2025 itibarıyla uygulanacak daha sıkı karbon düzenlemeleri ve Çin ile Avrupa arasında artan rekabetten kaynaklanan kar baskılarının birleşik etkilerinin kredi notu düşürme riskini artırabileceği vurgulandı.
EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025EKONOMİ
08 Şubat 2025