DOLAR %
EURO %
ALTIN
BITCOIN 0%
Tokat
°

18:36

AKŞAMA KALAN SÜRE

Uluslararası sigorta sistemi Türk futbolcuları sigortalamak istemiyor – Sigorta Haberleri

Uluslararası sigorta sistemi Türk futbolcuları sigortalamak istemiyor – Sigorta Haberleri

Sigorta Sayfası programına katılan Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, kulüplerin mali yapısının bozuk olması, sahte sakatlık ihtimali ve sahaların futbolcu sağlığını olumsuz etkileyecek derecede kötü olmasının uluslararası sigorta şirketlerinin Türkiye'deki futbolcuları sigortalamaktan vazgeçirdiğini söyledi. Kırmızı Türk sigorta şirketlerinin bu reasürans desteğini bulamadığı için istedikleri halde futbolcuları sigortalayamadığını söyledi. Futbol kulüplerinin de nakit akışlarının iyi olmaması nedeniyle futbolcuların sigorta maliyetini katlanmak istemediğini vurgulayan Kırmızı, "Oysa Mauro Icardi gibi bir sakatlıkta ödenen...

ABONE OL
20 Kasım 2024 10:03
Uluslararası sigorta sistemi Türk futbolcuları sigortalamak istemiyor – Sigorta Haberleri
0

BEĞENDİM

ABONE OL

İngiltere Premier Lig ve Bundisliga’da neredeyse tüm futbolcuların sigortalı olduğunun altını çizen Doğa Sigorta Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Kırmızı, “Sigortacılık bir havuz modeli. Biz sigorta şirketleri olarak futbolcuların sigortalanması konusunda reasürürlerle (sigortayı da sigortalayarak sigorta şirketlerinin riskini bölüşen uluslararası sigorta kuruluşları) riski paylaşmamız gerekiyor. Ancak reasürürler Türkiye’de risk yüksek olduğu için futbolcuları sigortalamak, bu riski almak istemiyor. Diğer yandan kulüplerin mali yapıları da buna müsait değil. Aslına bakılırsa Mauro Icardi gibi bir sakatlık durumunda ödediğiniz tüm sigorta maliyetini çıkarmış oluyorsunuz ancak kulüpler şu anda anlık finansal ihtiyaçlarını karşılamaya odaklanmış durumda” diye konuştu. Kırmızı, futbolcuların sigortalanması halinde çim saha iç futbolda bir fazla eksiğin giderileceğini çünkü aksi halde sigorta şirketlerinin sigorta yapmaya yanaşmayacağını dile getirdi.

DEPREM SİGORTA PRİMLERİNİ ARTIRDI

Sigorta Sayfası programına katılan Kırmızı, hasar olduğu sürece sigorta primlerinin artmasının da normal olduğunu söyleyerek, aka depremin ardından sigorta sektörünün iyi sınav verdiğini ve deprem bölgesindeki tüm hasarların ödendiğini anlatım ederek, “Sigorta bir havuz. Dünyada da böyle. Dünyada oluşan tüm hasarlardan sigorta sektörü etkileniyor. Depremde reasürürler bizi yalnız bırakmadı ancak bir sonraki yıl maliyetler yükseldi. Maliyetlerdeki yükselme tabii olarak primlere yansıdı. Depremin ardından reasürans maliyetleri yüzde 100 arttı. Bunun içinde dünyada yaşanan enflasyon da mevcut ancak deprem olmasaydı yüzde 60-70 artacak maliyet yüzde 30-40 daha tırmandı. Şirketler de bu maliyet artışını poliçelere yansıttı. Prim artışının yüzde 30-35’i reasürans kaynaklı oldu. Bunun dışında yedek parça, işçilik, sıhhat enflasyonu nedeniyle poliçelerde eder artışları da oldu” diye konuştu.

REKLAM

KAZA ORANLARI DÜŞMÜYOR

Trafik sigortasında tavan fiyatın olduğunu hatırlatan Kırmızı, riskli sigorta havuzunun ise fazla kaza yapan vasıta grubunu kapsadığını belirterek, şunları söyledi: “Ancak havuz, problemin bir kısmını çözüyor. Bazı vasıta gruplarında devasa hasarlar oluşuyor. Aldığınız prim devede kulak kalıyor. Yolların iyileşmesine ve güvenlikle donatılmış araçlara rağmen kaza oranları düşmüyor. Hız, alkollü kullanım ve telefon kullanımına karşı denetimler artmalı. Bunların iyileşmesi demek sigorta priminin de düşmesi demek. Diğer yandan oto sigortalarında araçları sigortalıyoruz. Eğer kişileri sigortalarsak bu amel biraz daha çözülür.”

Trafik sigortasında teknik zararların yıllardır devam ettiğini ve önümüzdeki bir kaç yıl daha sürmesini beklediklerini belirten Kırmızı, bu alanda problemlerin çözülmesi için serbest piyasaya geçilmesini istediklerini dile getirerek , “Eğer mali gelir olmazsa trafik sigortasında oluşan ziyan katlanılacak gibi değil” dedi.

KASKODA REKABET FİYATLARI AŞAĞI ÇEKTİ

Kasko sigortasında 2023’de 5,9 bu yıl ise 6,6 milyon aracın sigortalandığını söyleyen Kırmızı, kaskoda sigortalılık oranının oldukça düşük olduğunu yüzde 12’lik artışın da az olduğunu primlerin ise yüzde 34 ile enflasyonun fazla altında arttığını kaydetti. 2023’te bir miktar kar açıklanan bu alanda yoğun rekabetin fiyatları aşağı çektiğini dile getiren Kırmızı hasarın ise yüzde 80 arttığını ve 2023’te düzelmeye başlayan kasko branşının bozulmaya başladığını, 2024’te zarara dönmesini beklediklerini bildirdi. Kırmızı hasar artışında dünyadaki yedek parça ve işçilik maliyetlerindeki yükselmenin altını çizdi.

REKLAM

SAĞLIK ENFLASYONU YÜZDE 100'Ü BULDU

Tamamlayıcı sıhhat sigortasına değinen Kırmızı, sıhhat enflasyonunun umumi enflasyonun fazla üstünde seyrettiğini sadece Türk Tabipler Birliği’nin tarife artışının yüzde 75, öbür maliyetlerle beraber sıhhat fiyatlarındaki artışın yüzde 100’ü bulduğunu belirtti. Kırmızı, “Tamamlayıcı sıhhat sigortasında SGK’nın ödediği bedelin artması bu alanı biraz rahatlatabilir. TSS’de aşağı yukarı enflasyon oranında artış bekliyorum ancak gene de sektördeki rekabetten ötürü eder enflasyonun altında kaldığı için ziyan oluşabilir” şeklinde konuştu.

Poliçe prim artışının bir nedeninin sigortalanan varlığın paha artışı olduğunu anlatan Kırmızı, “Vatandaş ona bakmıyor sadece ödediği prime odaklanıyor. Özellikle işyerlerinde hasar anında da noksan prim ödendiği için hasarda da noksan tazminat ödeniyor. Bunun için enflasyonist dönemlerde zeyilname yapılması gerekiyor” dedi.

ONUNCU YILINDA HEDEF HALKA ARZ

Bu yıl Doğa Sigorta’nın 10’uncu yılını kutladıklarını anlatım eden Kırmızı şunları söyledi: “Müşteriler tarafından aranan bir sigorta şirketi haline geldik. En güçlü tarafımız ulaşılır olmak. Önceliğimiz sigortalılarımız ve satış kanallarımız. Sektörde ilk 10’un içine girdiğimiz dönemler de oldu. Şu anda 12-13’üncü sıradayız. Ama biz karlılık ve sigortalılara verdiğimiz hizmeti iyileştirme noktasında çalışmalarımızı yürütüyoruz. 2025’te halka açılmak için çalışmalarımız var. Sigorta şirketleri finansal kurumlar olarak fazla ciddi denetlendiği için halka açılması lüzumlu ve halka arzı daha kolay olması gereken şirketler.”

En az 10 karakter gerekli


HIZLI YORUM YAP